Friday, November 9, 2012

5. klassi inglise keele tund

Õpetan 5. klassis inglise keelt ja otsustasin proovida iPADe tunnis. Appe otsides tundus küll, et tegelikult saab enamus asju lahendada ka arvutiklassis arvutite taga. iPADi eelis on see, et selle kasutamiseks ei pea vahetama klassi. Valisin välja neli appi. Kirjutasin tahvlile appide ja harjutuste järjekorra ja lasin igaühel ise toimetada, et oleks aega jälgida õpilasi. Kuigi kasutasime esimest korda iPADe, ei pidanud ma kordagi rääkima sellest, kuidas iPAD tehniliselt töötab. Kui mõnel õpilasel oligi mure, siis naabrid aitasid. Kuna õpilased jõudsid klassi enne tunni algust, siis alustasid nad tutvusmist iPADidega juba vahetunnis.

Practice English Grammar võimaldab teha grammatika teste. Valisin välja 5 testi, mida õpilased harjutama peaks. Testid olid erinevad. Oli neid, kus tuli lünka sõna kirjutada ja neid, kus valida õige vastus. Korraga oli näha üks küsimus. Õigeid vastuseid näidati testi sooritamise lõpus. Probleem tekkis seetõttu, et vaikimisi tuli kirjutades esitäht suur ning hiljem loeti kõik need harjutused valeks. Samalaadseid harjutusi on veebis ka terve hulk.

Chictionary on tähtedest sõnade loomis app. Ette on antud mõned tähed, mille abil moodustada sõnu. Paljude sõnade tähendust ei teadnud ei mina ega ka õpilased. Võimalus arendada sõnavara:) Suurt õpetuslikku väärtust appil pole. Samas ütles üks lapse, et see oli tema lemmikapp.

Speaking Pal meeldis lastele kõige rohkem. Tegemist on apiga, mille abil saab pidada dialoogi. Tasuta saab kasutada appi ühe aasta. Alguses mängitakse dialoog ette. Näiteks klient, kes pole hotellis rahul oma toaga. Järgmiseks sammuks tuleb asuda kliendi positsioonile ja esitada hotelliteenindajale oma kaebus. Kui hääldus on õige, tuleb järgmine küsimus. App vajab ka wifi-ühendust. Klassis oli 14 õpilast ja üsna vilets internetiühendus. Kuna igaüks jõudis selle apini erineval ajal, siis said kõik endale vajalikud asjad alla laadida.

Busuu on tore keeleõppe app, kus saab tasuta harjutada A1 taset. Nõudis konto loomist, aga sellest loobusime. Mõnda harjutust sai ka ilma kasutada.

Õpilastele iPADid meeldisid, kuid keegi ei küsinud, et millal me jälle kasutame. Kuna käime päris tihti arvutiklassis, siis on neil vist tehnoloogiat käes piisavalt. Tasuta appide juures ei hakanud ka silma midagi väga head. Tundub, et valmis lahendusi ei ole. Tuleb looma hakata:)

No comments:

Post a Comment